Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail
Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail
„SAMOTNOŚĆ NIE MUSI BYĆ MOIM PRZEZNACZENIEM” - wsparcie terapeutyczne dla ucznia z autyzmem – Rafała Koryckiego
Termin realizacji projektu: od lutego do czerwca 2017 roku
Przewidywana liczba uczestników bezpośrednich (aktywne uczestnictwo)
Opis merytoryczny projektu:
Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwojowym, które upośledza zdolność nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych i komunikacji, ale także naśladowania i zdolności uczenia. Autyzmu nie można całkowicie wyleczyć, jednak złagodzenie objawów jest możliwe dzięki terapiom i ciągłym ćwiczeniom.
Niniejszy projekt ma na celu podjęcie działań, których zadaniem jest przeciwdziałanie izolacji i marginalizacji środowiskowej osób z autyzmem poprzez prowadzenie kompleksowych form terapii.
W trakcie codziennych zajęć szkolnych nie jest możliwe ćwiczenie istotnych w życiu dziecka, podstawowych funkcji, takich jak: przejazd autobusem, zakup biletu, wyjście na wystawy, występy, przygotowywanie posiłków, ich konsumpcja, ćwiczenia poprawiające sprawność fizyczną, itp. Wygospodarowanie czasu i poświęcenie go w całości Rafałowi, skupienie się na ćwiczeniu deficytów dziecka wpłynie pozytywnie na jego umiejętność funkcjonowania w środowisku. Nie musi bowiem przez całe życie być uzależnionym od rodziny, nie musi być sam. Wsparciem dla prowadzonych przez nas terapii będzie wykorzystanie e-technologii, które tworzą warunki do rozwoju poczucia kontroli nad otoczeniem.
W ramach projektu Rafał będzie uczestniczył w zajęciach z treningu umiejętności społecznych, których celem jest poszerzanie kompetencji społecznych, tak aby mógł dostosować się do wymogów społeczeństwa, potrafił się zachować w określonych sytuacjach, samodzielnie rozwiązywał problemy oraz w miarę własnych możliwości samodzielnie funkcjonował w środowisku. Specyfika zajęć, jak i sama osoba Rafała wymaga opieki dwóch nauczycieli zgodnie z orzeczeniem nr 534 – 2015/2016, w którym mowa iż „ w nauczaniu i funkcjonowaniu na terenie szkoły ważne jest zapewnienie mu wsparcia w postaci dodatkowego nauczyciela”. Projekt przewiduje współpracę z Poradnią Psychologiczno -Pedagogiczną w Drzewicy, innymi instytucjami lokalnymi, a przede wszystkim z rodzicami Rafała, co jest nieodzownym elementem w jego terapii.
Zajęcia będą obejmować :
Cele do zrealizowania i przewidywane efekty w wymiarze szkolnym oraz lokalnym
(pozytywne rezultaty i osiągnięcia)
Cele, a zarazem oczekiwane efekty:
Autorzy i wykonawcy projektu: