Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail
Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail
Foremkarnia dźwięków
Zajęcia wokalne dla zespołów małe „ Four M” i Four M”
Termin realizacji projektu: od stycznia do czerwca 2017 roku
Przewidywana liczba uczestników bezpośrednich (aktywne uczestnictwo)
uczennice z klas I-III -15 osób, uczennice z klas IV-VI – 15 osób
4 uczennice z gimnazjum
Opis merytoryczny projektu:
W pracy nauczyciela wychowania muzycznego niewątpliwym źródłem radości i satysfakcji jest kontakt z uczniami obdarzonymi ponadprzeciętną wrażliwością muzyczną. Jakkolwiek najbardziej rozpowszechnione są zdolności przeciętne, to w każdej grupie klasowej można spotkać osoby których zdolności percepcyjno – muzyczne zdecydowanie przewyższają średni poziom klasy. Zdolności większe od przeciętnych zazwyczaj pojawiają się w dzieciństwie, a w procesie rozwoju umożliwiają znacznie szybsze uzyskanie wysokich osiągnięć. Tylko wybitnie uzdolnione dziecko może zrealizować swoje zadatki wrodzone bez wsparcia. Wczesna i intensywna stymulacja rozwoju zdolności muzycznych dziecka odgrywa znaczącą rolę wśród czynników, które decydują o przyszłych osiągnięciach w dziedzinie muzyki. Dlatego proponowane przeze mnie zajęcia skierowane są do uczniów uzdolnionych, utalentowanych muzycznie z pierwszego i drugiego poziomu edukacyjnego klasy I-III ( małe Four M) i IV-VI ( Four M ) włączając do starszej grupy wiekowej absolwentki naszej placówki obecnie uczennice Drzewickiego Gimnazjum. Możliwość kontynuacji wspólnej pracy z absolwentkami na zajęciach wokalnych i dzielenie się doświadczeniem starszych koleżanek z młodszymi dziewczynkami bardzo korzystnie wpływa na zaangażowanie w prace na zajęciach.
W projekcie zaplanowane są zajęcia dla poszczególnych grup wiekowych , indywidualna praca z solistami i wspólne zajęcia dla wszystkich kategorii wiekowych. Zajęcia całej grupy uczą odpowiedzialności za końcowy efekt i wyraz artystyczny występu.
Repertuar:
- piosenki popularne i młodzieżowe
- wybrane przykłady klasyki polskiej i zagranicznej muzyki rozrywkowej i musicalowej
- piosenki (propozycje uczniów)
Jako podsumowanie projektu zaplanowany został występ artystyczny umożliwiający prezentacje zdobytych umiejętności
Cele do zrealizowania i przewidywane efekty w wymiarze szkolnym oraz lokalnym
(pozytywne rezultaty i osiągnięcia)
Zadania i cele zajęć:
Autorzy i wykonawcy projektu: