Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

zmiana ustawień

Sobota, 8 lutego 2025
Imieniny: Irminy, Piotra i Sylwii
Text Version
High contrast
A- A+

GTranslate

Wybierz język
Polish
English
French
German
Italian
Portuguese
Russian
Spanish

Urząd

W Gminie Drzewica sztuczna inteligencja pomoże w nauce matematyki

06.02.2025




Z satysfakcją informujemy, że Gmina Drzewica zakwalifikowała się do projektu „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online”. Projekt jest finansowany ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej przy merytorycznym udziale Politechniki Warszawskiej.

Projekt "Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online" wystartował w Polsce 5 listopada 2024 r. - w dniu podpisania umowy między Ministerstwem Edukacji Narodowej i Politechniką Warszawską. Jego celem jest poprawa umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych i wsparcie procesów nauczania matematyki. Nauczyciele otrzymają dostęp do systemu nauki wspomaganej sztuczną inteligencją dla 50.000 uczniów klas IV, V i VI.

Zgłoszenia dla klas IV były przyjmowane z całej Polski. O przyjęciu decydowała kolejność zgłoszeń oraz kryteria demograficzne i socjoekonomiczne.

W Gminie Drzewica projekt będzie realizowany we wszystkich szkołach podstawowych. Ruszy w klasach IV.

Pierwszym etapem będą szkolenia nauczycieli. Po ukończeniu szkoleń i wyrażeniu chęci uczestnictwa w projekcie nauczyciel otrzyma konto nauczycielskie oraz konta uczniowskie do rozdania w klasie. Od tego momentu będzie mógł używać narzędzia zeszyt.online do wsparcia nauczania matematyki.

Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji system będzie indywidualizował poziom zadań dla każdego dziecka, stopniowo zwiększając poziom trudności. Co ważne, pomoc nie będzie opierała się na wyświetleniu uczniowi gotowego rozwiązania albo konkretnego wskazania błędu w rozwiązaniu, gdyż taka nauka sprowadza się do zapamiętywania schematów.

Zamiast tego zeszyt.online będzie starał się pobudzać ucznia do ciągłego myślenia, dając mu do rozwiązania kolejne zadania powiązane z problemem występującym wcześniej u ucznia. Nauczyciel zyska więcej czasu dla uczniów, którzy potrzebują większej pomocy, a  uczniowie zdolni otrzymają trudniejsze zadania, co pozwali na szybszą naukę i rozwój talentów.