Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

zmiana ustawień

Poniedziałek, 19 października 2020
Imieniny: Michaliny, Michała i Piotra
Text Version
High contrast
A- A+

GTranslate

Wybierz język
Polish
English
French
German
Italian
Portuguese
Russian
Spanish

Urząd

Spotkanie w sprawie promocji połączeń kolejowych do Łodzi

22.09.2020




W poniedziałek, 21 września 2020 roku odbyło się w Drzewicy spotkanie dotyczące promocji nowych połączeń kolejowych na linii Łódź – Drzewica. Burmistrz Janusz Reszelewski gościł przedstawicieli Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Jak już Państwa informowaliśmy, pasażerskie połączenia kolejowe na trasie Łódź – Drzewica przez Tomaszów Mazowiecki miały zostać przywrócone 14 czerwca 2020 roku. Łódzka Kolei Aglomeracyjna planowała uruchomić na tej linii pięć par pociągów dziennie. Niestety, ze względu na epidemię koronawirusa SARS-CoV-2 czerwcowy termin przywrócenia połączeń nie doszedł do skutku. Powodem opóźnienia była sytuacja ekonomiczna spółek kolejowych, wynikająca z ograniczeń epidemicznych.

W kwietniu bieżącego roku Depatrament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego podjął więc decyzję, że uruchomienie pociągów na linii komunikacyjnej Łódź — Tomaszów Mazowiecki — Drzewica zostanie odsunięte w czasie o pół roku. Połączenia mają ruszyć wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 2020/2021, czyli w połowie grudnia bieżącego roku.

Te informacje potwierdzili przedstawiciele Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, którzy goszcząc w Drzewicy spotkali się z Burmistrzem Januszem Reszelewskim. Łódzkiej delegacji przewodniczyła Joanna Osińska - Naczelnik Wydziału  Komunikacji Społecznej i Marketingu oraz Rzecznik Prasowy ŁKA.

Rozmowy w Urzędzie Miejskim i na terenie Drzewicy dotyczyły kampanii promocyjnej, która po latach przerwy w funkcjonowaniu połączeń do Łodzi będzie kluczowa dla powodzenia reaktywacji kolejowych przewozów pasażerskich.

Akcja ruszy w listopadzie, jeśli oczywiście pozwoli na to sytuacja epidemiczna. Obecnie – wspólnie z naszymi partnerami z Łodzi – ustalamy szczegóły działań informacyjno-promocyjnych.