Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

zmiana ustawień

Wtorek, 5 lipca 2022
Imieniny: Antoniego, Bartłomieja i Karoliny
Text Version
High contrast
A- A+

GTranslate

Wybierz język
Polish
English
French
German
Italian
Portuguese
Russian
Spanish

Urząd

Przyjazny i innowacyjny Urząd Miejski w Drzewicy

26.04.2022




Miło nam poinformować, że Urząd Miejski w Drzewicy został laureatem VII edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla Instytucji Administracji Publicznej „Przyjazny Urząd”, otrzymując nie tylko znak jakości „Przyjazny Urząd”, ale również wyróżnienie „Innowacyjny Urząd”. Certyfikaty potwierdzają spełnianie przez naszą jednostkę wysokich standardów w dziedzinie obsługi klienta usług publicznych.

Ogólnopolski Konkurs „Przyjazny Urząd”, organizowany przez Quality Institute, wyróżnia i promuje instytucje publiczne, które na pierwszym miejscu stawiają jakość w relacjach z klientem (interesantem), wysoką kulturę pracy, nowoczesne zarządzanie publiczne, profesjonalizm i rzetelność w podejściu do świadczenia usług dla obywateli. Inicjatywa pomaga budować nowoczesną markę wyróżnionych placówek jako instytucji otwartych na potrzeby obywateli, solidnych, kompetentnych i życzliwych.

Znak jakości „Przyjazny Urząd” oraz wyróżnienia dodatkowe przyznawane są przez kapitułę złożoną z ekspertów i praktyków administracji publicznej, specjalizujących się naukowo lub zawodowo w problematyce administracji publicznej i zarządzania jakością. Zasiadają w niej badacze pracujący na czołowych polskich uniwersytetach, m.in. Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie Wrocławskim, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Są wśród nich eksperci od zarządzania, prawnicy i politolodzy.

Wyniki tegorocznej, VII edycji Konkursu zostały ogłoszone w sobotę, 23 kwietnia 2022 roku. Tego dnia w dostojnych wnętrzach Sali Kolumnowej Pałacu Radziwiłłów w Krakowie-Balicach odbyła się gala finałowa, podczas której uhonorowano liderów rankingu jakości dla podmiotów administracji rządowej i samorządowej.

Co nas bardzo cieszy, w elitarnym gronie laureatów Konkursu znalazł się Urząd Miejski w Drzewicy. Kapituła konkursowa przyznała naszej jednostce znak jakości „Przyjazny Urząd” oraz wyróżnienie specjalne „Innowacyjny Urząd”, doceniając wdrożone rozwiązania, które usprawniły obsługę klienta, w tym ułatwiły kontakt oraz zapewniły bezpieczeństwo interesantów/pracowników w warunkach pandemii COVID-19. 

Godło „Przyjazny Urząd” jest potwierdzeniem, że Urząd Miejski w Drzewicy cechuje się „wysoką kulturą obsługi klienta, profesjonalizmem i rzetelnością w świadczeniu usług publicznych oraz nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim”. Z kolei wyróżnienie „Innowacyjny Urząd” to dowód na „budowanie w Urzędzie nowoczesnej kultury organizacyjnej z wykorzystaniem innowacji technologicznych i procesowych, które w sposób bezpośredni wpływają na jakość obsługi klienta oraz efektywność i skuteczność świadczonych usług publicznych”.

W imieniu gminnego samorządu i pracowników Urzędu Miejskiego w Drzewicy certyfikaty potwierdzające nadanie znaku jakości i wyróżnienia specjalnego, a także statuetkę „Innowacyjnego Urzędu” odebrali Burmistrz Drzewicy Janusz Reszelewski oraz Sekretarz Miasta Andrzej Krzyżanowski. Drzewiczanie otrzymali gratulacje od Prezesa Zarządu Quality Institut Piotra Celeja, a w części artystycznej obejrzeli występ śpiewaczki operowej Eleny Simopoulou (sopran).