Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

zmiana ustawień

Czwartek, 28 marca 2024
Imieniny: Anieli, Kasrota i Soni
Text Version
High contrast
A- A+

GTranslate

Wybierz język
Polish
English
French
German
Italian
Portuguese
Russian
Spanish

Informacja o wznowieniu

Przedsiębiorca niezatrudniający pracowników może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 30 dni (w lutym na 28 dni) do 24 miesięcy.

Wznowienie wykonywania działalności gospodarczej w CEIDG następuje na pisemny wniosek przedsiębiorcy, a nie z urzędu.

W przypadku niezłożenia wniosku o wpis informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej przed upływem okresu 24 miesięcy od dnia zawieszenia – wpis jest z urzędu wykreślany z CEIDG.

Przedsiębiorca, który zamierza wznowić wykonywanie działalności gospodarczej, jest obowiązany dokonać na formularzu CEIDG-1 zgłoszenia do CEIDG informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.

Na terenie Gminy i Miasta Drzewica wniosek (informację) o wznowieniu wpisu do CEIDG można złożyć w Urzędzie Gminy i Miasta w Drzewicy, pok. 22 II piętro, bezpośrednio do CEIDG oraz pocztą za potwierdzeniem notarialnym podpisu.

Druki wniosku CEIDG-1 są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki, w systemie CEIDG oraz można je otrzymać w Urzędzie Gminy i Miasta w Drzewicy pok.22 II piętro. Wnioski o wznowienie wpisu do CEIDG są wolne od opłat.

Organ gminy wprowadza wniosek CEIDG-1 do systemu CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego dnia roboczego po jego otrzymaniu (momentem otrzymania jest dzień w którym obywatel złożył dokument w Urzędzie w formie papierowej lub dzień, w którym obywatel podpisał wcześniej złożony wniosek w formie elektronicznej)

System CEIDG przekazuje wniosek CEIDG-1 do właściwego Urzędu Skarbowego, oddziału ZUS/KRUS oraz do GUS.

Informację (wniosek) o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej wpisanej do CEIDG można złożyć w następujący sposób:

Dla osób dysponujących bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP bezpośrednio, elektronicznie do CEIDG, przy wykorzystaniu zamieszczonego w CEIDG kreatora lub aktywnego formularza.

Dla osób nie posiadających bezpiecznego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP:

  • elektronicznie do CEIDG – w ciągu 7 dni należy zgłosić się do dowolnego urzędu gminy w Polsce w celu podpisania wcześniej wysłanego wniosku (Uwaga: czas realizacji wniosku rozpoczyna się w momencie jego podpisania). Należy mieć przy sobie dokument tożsamości w celu uwierzytelnienia wnioskodawcy.
  • w formie papierowej, osobiście lub przez pełnomocnika w dowolnym urzędzie gminy w Polsce. Należy mieć przy sobie dokument tożsamości w celu uwierzytelnienia wnioskodawcy.
  • pocztą do dowolnego urzędu gminy w Polsce, konieczne jest notarialne potwierdzenie podpisu.