„Poradnik Bezpieczeństwa” to inicjatywa rządowa, której celem jest przygotowanie obywateli na różnorodne zagrożenia - od cyberataków i dezinformacji, przez klęski żywiołowe, po sytuacje militarne i kryzysy infrastrukturalne. Projekt podkreśla konieczność budowania odporności społecznej i świadomego reagowania w obliczu współczesnych wyzwań. Celem jest nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa obywateli, ale też wzmacnianie wspólnoty, zaufania i solidarności w całym społeczeństwie.
Poradnik został przygotowany przez Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rządowe Centrum Bezpieczeństwa we współpracy z ekspertami, samorządami, służbami i organizacjami pozarządowymi. Publikacja oferuje praktyczne wskazówki od tworzenia rodzinnych planów kryzysowych, przez zasady ewakuacji i sygnały alarmowe, po listy kontrolne ułatwiające przygotowanie zapasów i niezbędnego wyposażenia.
Więcej informacji można znaleźć na stronie informacyjnej poświęconej poradnikowi.
Telefony alarmowe
Z telefonu stacjonarnego:
• 999: Pogotowie
• 998: Straż Pożarna
• 997: Policja
• 695 773 870 - Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Drzewicy
• 48 375 84 84 – Zakład Ciepłowniczy – Kotłownia w Drzewicy
• 41 390 32 32 - Zakład Energetyczny Końskie
Istnieje także ogólny numer alarmowy: 112, pod który można dzwonić bez podawania numeru kierunkowego. Rozmowa zostanie przekierunkowana przez operatora do odpowiednej służby ratunkowej.
Niemniej w sytuacjach wyjątkowo poważnych najlepiej wybierać bezpośrednio numer odpowiednej jednostki ratowniczej ( 999, 998, 997), ponieważ ogólny numer (112) może działać niepoprawnie w niektórych regionach.
Dzwoniąc z telefonu komórkowego, należy wybrać jeszcze dodatkowo numer kierunkowy miasta, na przykład: 44- 997 - aby połączyć się z Komendą Powiatową Policji w Opocznie.
System informowania SISMS
dla użytkowników wszystkich typów telefonów komórkowych
Dzięki systemowi informowania SMS można otrzymywać krótkie wiadomości tekstowe (do 160 znaków) przesyłane z Urzędu Gminy i Miasta dla mieszkańców Gminy i Miasta Drzewica dotyczących zagrożeń, takich jak: huragany, gwałtowne burze, powodzie, ale również: awarii prądu czy wody. Są to także komunikaty o ważnych imprezach kulturalnych, sportowych itd.
Aby otrzymywać ostrzeżenia wystarczy zarejestrować się w systemie wysyłając na ogólnopolski numer 661 000 112 odpowiednią treść SMS z kodem przypisanym do danej miejscowości np. miejsca swojego zamieszkania.
Link do rejestracji w systemie: https://rejestracja.sisms.pl/rejestracja/nadawca/3579e6c4/Gmina-Drzewica
Internetowa platforma zgłoszeń dla mieszkańców Gminy Drzewica
Urząd Miejski w Drzewicy uruchomił również serwis internetowy dedykowany konsultacjom społecznym z mieszkańcami Gminy Drzewica. Za pośrednictwem strony https://drzewica.wdialogu.pl można zgłaszać problemy zaistniałe w najbliższej okolicy, swoje propozycje, wnioski czy pytania, a system automatycznie powiadomi o zgłoszeniu odpowiedni referat Urzędu lub gminną jednostkę administracyjną.
Serwis opiera się na platformie wDialogu.pl, która jest elastycznym narzędziem do prowadzenia m.in. konsultacji społecznych oraz obsługi zgłoszeń mieszkańców. Zapewnia prostą komunikację na linii mieszkaniec – urzędnik, co wpływa na wzrost efektywności pracy jednostek samorządowych.
Aby dokonać zgłoszenia, należy:
wejść bezpośrednio na stronę: https://drzewica.wdialogu.pl
13°C
Dane pogodowe dostarcza: