Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail
Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail
Zajęcia z edukacji regionalnej : „Wiem kim jestem i skąd pochodzę”
Termin realizacji projektu: od 7 lutego do 25 kwietnia 2017 roku
Przewidywana liczba uczestników bezpośrednich (aktywne uczestnictwo):
kl. Ia-8uczniów
kl. IIa-8uczniów
kl. IIIc-8uczniów
Opis merytoryczny projektu:
Ideą przewodnią projektu jest ukazanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu i wykorzystanie wielokierunkowej działalności uczniów. Edukacja regionalna powinna być częścią procesu kształcenia ogólnego. Ważne jest, aby dziecko kończące pierwszy etap edukacji, czyli kształcenie zintegrowane miało na miarę swoich indywidualnych możliwości ukształtowane poczucie tożsamości regionalnej, znało obyczaje oraz tradycje, sztukę ludową i część historii własnego regionu. Zajęcia „Wiem kim jestem i skąd pochodzę” dają możliwość poznania własnego regionu, wprowadzają w życie kulturalne wspólnoty lokalnej, umożliwiają kultywowanie tradycji regionalnych oraz wprowadzają w zagadnienia dotyczące historii naszego miasta, postaci z nim związanych, najważniejszych miejsc, zabytków oraz legend.
Zajęcia będą się opierały na przeżyciach dziecka i jego emocjach, wpajając w niego szacunek i dumę z tego, czego dokonali jego przodkowie.
Zajęcia będą realizowane w trzech grupach wiekowych z klas I-ych ,II-ych i III-ych
Projekt zakłada realizację następujących zagadnień:
1.Miejsce w którym żyjemy
2.Nasze tradycje, obrzędy, zwyczaje, zabytki
nasza kultura regionalna: tradycje, obrzędy, zwyczaje typowe dla regionu związane ze świętami religijnymi, państwowymi i rodzinnymi, strój regionalny, gwara, pieśni, tańce, zespoły folklorystyczne
Zasłużeni dla Drzewicy i regionu
spotkania z ciekawymi ludźmi naszej gminy, zdobycie wiedzy o artystach , ludziach zasłużonych dla miasta i regionu
Formy realizacji projektu:
Cele do zrealizowania i przewidywane efekty w wymiarze szkolnym oraz lokalnym
(pozytywne rezultaty i osiągnięcia)
Cele ogólne:
Cele szczegółowe:
Efekty:
Autorzy i wykonawcy projektu: