Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

zmiana ustawień

Czwartek, 26 grudnia 2024
Imieniny: Dionizego, Kaliksta i Szczepana
Text Version
High contrast
A- A+

GTranslate

Wybierz język
Polish
English
French
German
Italian
Portuguese
Russian
Spanish

Urząd

Foremkarnia dźwieków

Kontynuacja zajęć wokalnych dla zespołów małe „ Four M” i  Four M”

Termin realizacji projektu

w roku kalendarzowym  2019 od stycznia do czerwca

termin zakończenia projektu  14 czerwca 2019

Miejsce:  Szkoła Podstawowa im. Polskich Olimpijczyków w Drzewicy

Przewidywana liczba uczestników bezpośrednich (aktywne uczestnictwo)

uczestnicy z danej placówki: 

uczennice z klas I-III -15 osób

uczennice z klas IV-VII –15 osób

uczestnicy spoza macierzystej placówki:

1 uczennica z klas gimnazjalnych,

1 uczennica Liceum

 

Opis merytoryczny projektu

Głównym założeniem proponowanego projektu zajęć wokalnych, prowadzonych w ramach Drzewickich Grantów Oświatowych jest przygotowywanie zespołów do konkursów regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych w swoich kategoriach wiekowych, a co za tym idzie wykra-czanie zasięgiem działań poza poziom placówki z jednoczesną promocją Gminy i Miasta Drzewica na poszczególnych szczeblach konkursowych.

Proponowane przeze mnie zajęcia to kontynuacja zajęć wokalnych „ Foremkarnia dźwię-ków” prowadzonych w ramach Drzewickich Grantów Oświatowych w roku 2017 i 2018 o charakterze artystycznym, skierowane do uczniów uzdolnionych i utalentowanych muzycznie z pierwszego i drugiego poziomu edukacyjnego klasy I-III ( nabór nowych talentów do zespołu),IV-VII ( małe Four M ) i V–VIII ( Four M ) włączając do starszej grupy wiekowej absolwentki naszej placówki.

W projekcie zaplanowane są zajęcia dla poszczególnych grup wiekowych , indywidualna praca z solistami i wspólne zajęcia dla wszystkich kategorii wiekowych. Zajęcia całej grupy uczą odpowiedzialności za końcowy efekt i wyraz artystyczny występu. Możliwość kontynuacji wspólnej pracy z absolwentkami na zajęciach i dzielenie się doświadczeniem starszych koleżanek z młodszymi dziewczynkami bardzo korzystnie wpływa na zaangażowanie grupy podczas zajęć.

Repertuar dostosowany został do harmonogramu konkursów i festiwali.

W pracy nauczyciela wychowania muzycznego niewątpliwym źródłem radości i satysfakcji jest kontakt z uczniami obdarzonymi ponadprzeciętną wrażliwością muzyczną. Jakkolwiek najbardziej rozpowszechnione są zdolności przeciętne, to w każdej grupie klasowej można spotkać oso-by, których zdolności percepcyjno – muzyczne zdecydowanie przewyższają średni poziom klasy. Zdolności większe od przeciętnych zazwyczaj pojawiają się w dzieciństwie, a w procesie rozwoju umożliwiają znacznie szybsze uzyskanie wysokich osiągnięć. Tylko wybitnie uzdolnione dziecko może zrealizować swoje zadatki wrodzone bez wsparcia. Wczesna i intensywna stymulacja rozwoju zdolności muzycznych dziecka odgrywa znaczącą rolę wśród czynników , które decydują o przyszłych osiągnięciach w dziedzinie muzyki.

Jako podsumowanie projektu zaplanowany został występ artystyczny umożliwiający prezentacje zdobytych umiejętności na deskach Regionalnego Centrum Kultury w Drzewicy.

Cele do zrealizowania i przewidywane efekty w wymiarze szkolnym oraz lokalnym (pozytywne rezultaty i osiągnięcia)

Zadania i cele zajęć.

  • Rozwijanie zamiłowania do śpiewu i pogłębiania muzycznych umiejętności,
  • Śpiew wraz z ćwiczeniami głosu i słuchu służący budzeniu przeżyć estetycznych oraz rozwojowi muzykalności.
  • Śpiewanie określonego repertuaru, piosenek, śpiewanek ze słuchu oraz z wykorzystaniem nut.
  • Wykonywanie prostych faktur homofonicznych i polifonicznych kompozycji wokalnych.
  • Rozwijanie wyobraźni muzycznej i umiejętności muzycznych;
  • kształcenie poczucia rytmu, uwrażliwienie na dynamikę, tempo, artykulację.
  • Rozwijanie słuchu wysokościowego barwowego i harmonicznego.
  • Praca nad rozwojem techniki oddychania
  •  rozwijanie pojemności oddechowej
  • opanowanie filowania głosu ( zmiany dynamiki)
  • utrzymanie czystości intonacji
  • usprawnianie ruchliwości głosu
  • Poszerzanie skali głosu
  • Śpiew w dwugłosie
  • Praca nad barwą głosu
  • Praca nad intonacją
  • Łagodzenie krzykliwości w czasie śpiewu
  • Działania muzyczno –ruchowe
  • Tworzenie prostych układów choreograficznych
  • Koordynacja swoich ruchów z ruchami zespołu, umiejętność koncentracji
  • Kształcenie pozytywnych motywacji do przezwyciężania trudności związanych z opanowaniem powierzonego dzieciom zadania poprzez wyzwalanie inwencji i ekspresji twórczej
  • Rozwijanie poczucia więzi grupowej poprzez wspólne emocjonalne przeżycie piosnek i wspólną odpowiedzialność za ostateczny kształt artystyczny utworu.

Efektem zaplanowanych działań będzie udział w konkursach i festiwalach oraz występ na koncercie podsumowującym prace na zajęciach . Zdjęcia z poszczególnych wydarzeń oraz nagrania demo tak jak w poprzednich latach,  udostępniane będą na bieżąco na szkolnym facebooku i w szkolnej zakładce

Autorzy i wykonawcy projektu:

1/ Małgorzata Malczewska